Here you can choose in which language you would like to read our website. We are using Google Translate when translating content on this website.

close

Upphandling

Alla inköp måste föregås av upphandling i enlighet med de lagar som gäller för offentlig upphandling.

När kommunen köper varor, tjänster och byggentreprenader måste kommunen följa Lagen om offentlig upphandling. Upphandlingar genomförs som specifika upphandlingar eller som upphandlingar av ramavtal. I de fall kommunen inte upphandlar ramavtal själv använder kommunen ramavtal som är upphandlade av bland annat SKL Kommentus Inköpscentral.

Ramavtal tecknas inom avtalsområden där vi har kontinuerliga behov, som till exempel livsmedel och kontorsmaterial. Under ramavtalets giltighetstid görs kontinuerliga avrop från de leverantörer som kommunen har ramavtal med.

Upphandlarnas huvuduppgift är att genomföra och samordna upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader för Övertorneå kommuns olika verksamheter.

Se fler länkar med information kring upphandlingar under rubriken Mer information.

Har du frågor om upphandlingar eller inköp är du välkommen att kontakta oss.
Postadress:
Övertorneå kommun
Kommunledningsförvaltning
Upphandling
957 85 Övertorneå

Besöksadress:
Vi finns i kommunhuset på adressen Tingshusvägen 2.

E-post: upphandling@overtornea.se eller se våra personliga kontaktuppgifter till höger.

 


Skriv ut


På overtornea.se använder vi cookies för besöksstatistik och för vissa funktioner i syfte att förbättra och förenkla användarupplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies. Läs mer om cookies.