Upphandling
Alla inköp måste föregås av upphandling i enlighet med de lagar som gäller för offentlig upphandling.
När kommunen köper varor, tjänster och byggentreprenader måste kommunen följa Lagen om offentlig upphandling. Upphandlingar genomförs som specifika upphandlingar eller som upphandlingar av ramavtal. I de fall kommunen inte upphandlar ramavtal själv använder kommunen ramavtal som är upphandlade av bland annat SKL Kommentus Inköpscentral.
Ramavtal tecknas inom avtalsområden där vi har kontinuerliga behov, som till exempel livsmedel och kontorsmaterial. Under ramavtalets giltighetstid görs kontinuerliga avrop från de leverantörer som kommunen har ramavtal med.
Upphandlarnas huvuduppgift är att genomföra och samordna upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader för Övertorneå kommuns olika verksamheter.
Se fler länkar med information kring upphandlingar under rubriken Mer information.
Har du frågor om upphandlingar eller inköp är du välkommen att kontakta oss.
Postadress:
Övertorneå kommun
Kommunledningsförvaltning
Upphandling
957 85 Övertorneå
Besöksadress:
Vi finns i kommunhuset på adressen Tingshusvägen 2.
E-post: upphandling@overtornea.se eller se våra personliga kontaktuppgifter till höger.
Skriv ut